piątek, 27 kwietnia 2018

program

Chodzi o to czy jest możliwość tak przerobić instalację CO która jest zasilana piecem węglowym podłaczonym do bojlera 150 l z jedną wężownicą aby wpiąć w to salary.
Pytanie czy będę mogł grzać tylko w okresie letnim wodę z solarów bo zawory jakieś na piec i CO bedą zamkniete.zestaw kocioł węglowy i kolektory słoneczne, to nieporozumienie,
rozumiem w przypadku gdy:interesuje mnie mnie ten temat, ponieważ tez będę chciała w przyszłości podłączyć solary do instalacji co .
Wydaje mi się , że za kilka lat solary będą tańsze. martwi mnie jednak ilość pochmurnych dni w roku...
- jest dofinansowanie z gminy w ramach Programu Ograniczenia Niskiej Emisji,
- gdy użytkownika stać na to a jedynym motywem tego typu działania jest ochrona środowiska (bez sarkazmu)
w przeciwnym wypadku nie ma logicznego uzasadnienia,
Więc kolektory tylko do ciepłej wody (myślę o płaskich) i wymiana bojlera na taki z dwoma wężownicami.
Pytanie czy jeśli mam ograniczoną powierzchnię i mogę taki bojler zamontować nie wiecej jak 200l w pozycji poziomej, to jest to możliwe?
I jaki koszt przykładowego bojlera z dwoma wężownicami? Takiego w miare abym nie musiał za rok dzwonić do serwisu z naprawą. Chyba ze tam się nie ma co popsuć obok grzałki.
a jeżeli chodzi o wspomaganie co kolektorami to możesz poczytać
autorytatywnie stwierdzam, nie kalkuluje się, za mało kolektorów
Czy będzie możliwość dogrzać np jesienią wodą ciepłą z solarów kaloryfery?
Czy w ogóle da się połaczyć CO takie z Solarami czy muszę wymienić bojler na taki z dwiema wężownicami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz